پيغام مدير :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمديد به سايت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد.
با اين 5 ابزار موفق ميشويد
نوشته شده در شنبه 19 مرداد 1392
ساعت : 15:47
نويسنده : کیوان شیروانی


 


با اين 5 ابزار موفق ميشويد

براي پيشرفت و رسيدن به موفقيت 5 ابزار داريم:

1. برنامه‌ي راهبردي

2. دفتر برنامه‌‌ريزي

3. کتاب خودآموزي

4. جدول چندتا از 10تا

5. منابع مطالعاتي

ابزار شماره‌ي 1: برنامه‌ي راهبردي براي يک داوطلب تا رسيدن به روز کنکور حکم نقشه‌ي راه را دارد.

هنگامي که قصد داريد به مسافرت برويد و مقصد مشخصي را براي خودتان تعيين مي‌کنيد در زمان‌هايي توقف مي‌کنيد و مواردي مانند اين‌که کجاي مسير هستيد يا تا مقصد چه‌قدر زمان باقي مانده است از روي نقشه‌ي راه کنترل مي‌کنيد.

برنامه‌ي راهبردي داراي پروژه‌هاي مختلف و ايستگاه‌هايي مثل ايستگاه‌هاي جبراني است. لازم است مانند يک راننده‌ي حرفه‌اي تا رسيدن به مقصد خود ابتدا نقشه‌ي راه را به خوبي مطالعه کنيد و مسيري را که براي شما هموارتر است بيابيد.

برنامه‌ي راهبردي طيفي است و اين بدين معناست که براي همه‌ي داوطلب‌ها مناسب است؛ يعني براي کسي که ساعت مطالعه‌ي بالا، متوسط يا پايين دارد نيز مناسب است. با هر ساعت مطالعه‌اي که داريد به اين برنامه اطمينان کنيد. هيچ زماني براي شروع برنامه دير نيست.

ابزار شماره‌ي 2:

دفتر برنامه‌ريزي: "برنامه‌ريزي، آوردن آينده به زمان حال است تا بتوانيد همين الان کاري براي آن انجام دهيد." گوته

ابتدا لازم است پنج ويژگي مهم اين ابزار را مرور کنيم:

1. توجه به گذشته

2. برنامه‌ي هر کس با ديگري تفاوت دارد و مخصوص خود اوست.

3. واحد برنامه‌ريزي در اين دفتر يک هفته است.

4. در اين روش برنامه‌ريزي اصلي‌ترين نقش را خود شما داريد.

5. با خودتان رقابت مي‌کنيد.

شما هم مثل همه‌ي افراد جامعه به نظم و برنامه‌ريزي براي اهداف خود علاقه‌مند هستيد اما امسال که کنکور داريد نظم داشتن و برنامه‌ريزي بسيار مهم است و لازم است براي رسيدن به اين دو مهم، پشتکار را ضميمه‌ي کار خود کنيد.

در دفتر برنامه‌ريزي براي هر هفته دو صفحه داريم که صفحه‌ي سمت چپ به مراتب مهم‌تر از صفحه‌ي سمت راست است. حتماً اين صفحه را با جزئيات دقيق و کامل پر کنيد تا به شما نظم بيش‌تري دهد. براي خودتان ارزش قائل شويد و به وقت خود احترام بگذاريد. بهتر است در شب‌هاي شنبه و قبل از شروع هفته‌ي جديد چند دقيقه وقت بگذاريد و دفتر را پر کنيد. دفتر برنامه‌ريزي، تکليف شما را در منزل مشخص مي‌کند و بايد هميشه در کنار شما باشد.

نکات مثبت و منفي کار خود را نيز يادداشت کنيد و براي هفته‌ي آينده فکرها و ايده‌هاي جديدتان را به کمک پشتيبانتان بنويسيد؛ زيرا:

روش عالي براي موفقيت در کار اين است: افکارتان را روي کاغذ بياوريد. "برايان تريسي"

توصيه‌اي به داوطلبان کنکوري: امسال از پر کردن دفتر غافل نشويد و چند نکته را فراموش نکنيد.

1. همه‌ي انسان‌ها نتيجه مي‌گيرند. پس همه بايد از دفتر برنامه‌ريزي استفاده کنند.

 2. نتيجه‌ي پر کردن دفتر حداقل پس از سه الي چهار هفته مشخص مي‌شود. پس کمي صبر و پشتکار داشته باشيد تا نتيجه‌ي پر کردن آن براي شما مشخص شود

3. براي پر کردن دفتر برنامه‌ريزي از خودتان فرار نکنيد.

ابزار شماره‌ي 3: کتاب خودآموزي

اولين و مهم‌ترين نکته در مورد اين ابزار اين است که آزمون بدون ارزيابي حدوداً 30 درصد نتيجه‌بخش است. پس با روش "منفش" از اين ابزار استفاده کنيد.

اول قدمِ يادگيري، از جلسه‌ي آزمون شروع مي‌شود. بايد سؤالات را در جلسه‌ي آزمون به شکل زير تقسيم‌بندي کنيد:

روش منفش: براي ارزيابي آزمون 4 نوع سؤال داريم:

الف) سؤالاتي که ناقص ياد گرفته‌ايد.

ب. سؤالاتي که شک داشته‌ايد.

ج. سؤالاتي که فراموش کرده‌ايد.

د. سوالاتي که مهم هستند.

کنار هر سؤال يکي از حروف م، ف، ش و ن را که حروف ابتدايي هر نوع از سؤالات است يادداشت کنيد تا بعد از آزمون در منزل اين سؤالات را وارد کتاب خودآموزي کنيد.

براي شروع توصيه مي‌کنم دو يا سه درس را در هر آزمون ارزيابي کنيد.

ابزار شماره‌ي 4: جدول چندتا از 10‌تا

سؤال متداول اکثر داوطلب‌ها اين است که براي قبولي در فلان رشته‌ي دانشگاهي بايد هر درس را چند درصد پاسخ داد؟

پاسخ دقيق و واضحي براي اين سؤال وجود ندارد اما با جدول چندتا از ده‌تا مي‌شود محاسبه کرد که براي قبولي در يک رشته‌ي خاص بايد به چند سؤال از ده سؤال در هر درس پاسخ داد.

حتماً تا به حال براي به دست آورن يک تراز هدف‌گذاري کرده‌ايد اما چند بار اين اتفاق افتاده است که به هدفتان به طور کامل رسيده‌ايد؟

براي رسيدن به اين هدف بايد تعداد مشخصي از سؤالات آزمون را پاسخ دهيد. هميشه به ياد داشته باشيد همه‌ي سؤالات آزمون براي پاسخ دادن نيستند. قبل از شروع آزمون با توجه به ميزان تلاشي که کرده‌ايد و هدف‌گذاري واقع‌بينانه‌اي که انجام داده‌ايد براي خود تعيين تکليف کنيد که براي مثال در آزمون امروز قرار است به چند سؤال از درس رياضي پاسخ دهيد.

اين کار باعث مي‌شود تا با آرامش شروع به آزمون دادن کنيد و حين آزمون دادن فقط به تعدادي از سؤالات پاسخ دهيد که از قبل برنامه‌ريزي کرده‌ايد.

بعد از چند آزمون ذهن شما در زمان آزمون وظيفه‌ي خود را کاملاً مي‌داند و شما را به طور ناخوآگاه کنترل خواهد کرد. اين يعني شما خودتان را شناخته‌ايد و اين کمک بسيار بزرگي به شما مي‌کند.

ابزار شماره‌ي 5 : منابع مطالعاتي

کتاب‌هاي درسي اصلي‌ترين و مهم‌ترين منابع مطاعاتي شما هستند. بايد ابتدا تمام مطالب آن‌ها را به خوبي فراگيريد.

حال زمان آن رسيده که به تمرين آن‌چه آموخته‌ايد بپردازيد.

کتاب‌هاي کمک‌درسي را که براي تمرين بيش‌تر يا تست انتخاب مي‌کنيد بهينه‌سازي کنيد؛ يعني کتاب‌هايي را انتخاب کنيد که حجم مناسبي دارند و اطمينان داريد که تا زمان مناسب يعني قبل از کنکور مي‌توانيد تمام مطالب آن‌ها را مطالعه کنيد.

:: موضوعات مرتبط: ، ،
:: برچسب‌ها: با اين 5 ابزار موفق ميشويد, ابزار,



دلفین ها یکدیگر را با نام صدا میزنند
نوشته شده در دو شنبه 14 مرداد 1392
ساعت : 21:48
نويسنده : کیوان شیروانی

دانشمندان دانشگاه سنت اندروز دريافته‌اند که دلفين‌ها اسامي خاص براي يکديگر داشته و همديگر را مانند انسان‌ها صدا مي‌کنند.

 

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، براساس يافته‌هاي دانشمندان، دلفين‌هاي پوزه بطري تنها موجودات پس از انسان هستند که از شکل‌هاي خاص سوت براي اعضاي خانواده و دوستان اجتماعي استفاده مي‌کنند.

 

پژوهش دلفين‌هاي پوزه بطري در آب‌هاي اطراف اسکاتلند نشان داد که آنها به صداي سوت ها جواب مي‌دهند.

 

اين يافته‌ها نشان داده که دلفين‌ها از سوت‌هاي نشانه‌دار به عنوان القابي براي مورد خطاب قرار دادن يا تماس با همتايان خود در دريا استفاده مي‌کنند که کاملا مشابه شيوه انساني اسم صدا کردن توسط انسان‌ها است.

 

محققان صداي ساختگي ضبط شده از سوت‌هاي نشانه‌دار دلفين‌ها را در دريا پخش کردند که شامل سوت‌هاي دلفين‌هاي آشنا در يک گروه و نمونه‌ها غيرآشنا از گروه ديگر بود.

 

بررسي واکنش‌ها از روي يک قايق کوچک نشان داد که دلفين‌ها به سوت‌هاي نشانه‌دار پاسخ داده و در برابر سوت‌هاي ديگر بي‌تفاوت مي‌ماندند.

 

سوت دلفين‌ها که شامل جيرجيرهاي بم بوده که بسته به عمق آب و بسامد آنها از فاصله 20 کيلومتري قابل شنود است.

 

به گفته محققان، خطاب با نام يکي از خصوصيات تعريفي زبان انسان بوده و دلفين‌ها نيز از شيوه شيوه شناسايي منحصربفرد خود با سوت نشانه‌دار برخوردارند.

 

باورها بر اين است که گروههاي اجتماعي دائم‌التغيير دلفين‌ها در کنار ديد ضعيف آنها در زير آب باعث ايجاد اين پديده شده است.


:: برچسب‌ها: دلفین ها, دلفین, صدا, خواندنی, ارتباط دلفین ها, چگونگی ارتباط دلفین ها, ,